16 Temmuz 2016 Cumartesi

KOLLEKTİF BİLİNÇ



Bireysel evrenimiz ve kollektif biliç yansımaları
Sakince arkama yaslanmak ve muhsaebe yapmaktan başka yol olmadığını anlamalı bilincim
Bireysel dünyamda kendime yalan söylediğim neresi var ki;
Kollektif bilinçte ...Kandırılıyorum?etrafımda olan ilizyonlar dan başka neler mumkun?
Bireysel dünyamda sınırlarımı koruyamıyor başkalarının mudahalelerine nerelerde açığımki; kollektif bilinçte Ülke sınırlarımı koruyamıyorum?
Bireysel evrenimde nerelerde kendi gücümü başkalarına teslim ediyor bağımlılıklar yaratıyorum ki ;
Kollektif bilinçte...Bu kadar kolay kahsızı mağdur ve kurban zihniyetle yönetimi yaratıyorum ?
Kendimi nerlerde odüllendirmekten vazgeçtim ki ;
Kollektif bilinçte daha iyi demokrat ve özgür bir ortam yaratılamıyor?
Bireysel evrenime nerede bakmayı unuttum ? İcimin hangi yanını kabullenemedim? Yargıladım?ötekileştirdim,yoksaydım ki ? ;
Kollektif bilinçte bunlar yansıdı?
Çok üzgünüm😢tüm bunlar yaşanmadan dönüşemeyen her yanım için ...ama vakit üzülme değil SAKİNLİK VE İÇ HESAPLAŞMA GÜNÜDÜR... o bu şu laşmadan ... aklı selimlikle ..yüreğinle düşünebilme aklınla hissedebilme .. insana insanca sarılabilme günüdür... içimin en karanlık yanına ...ışık olsun...
Negatif soylemlerden once aynaya bakmayı hatırlayın...titreşimleriniz öfkeyse ofkeyle yansıyacak evrende... insanlık evrim geçirmek zorunda...hırsın ,paranın ,şöhretin,iktidarın ,dinin,ırkın ,mevkinin ve dünyevi hiçbirşeyin... hiçbirşeyin insandan, yaşamdan,erdemden, barışcıllıktan, daha onemli olmadığı günler için neler mümkün ?
E.Dereobalı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder